Powody, dla których warto robić zakupy w Internecie

Powody, dla których warto robić zakupy w InternecieZakupy w sklepach internetowych stają się z roku na rok bardziej popularne. Polacy coraz chętniej zaopatrują się w sieci nie tylko w produkty trudno dostępne w sklepach stacjonarnych, ale też i w „nieinternetowe artykuły” takie, jak jedzenie, odzież czy obuwie. Jakie czynniki wpływają na powiększające się zaufanie do marketów internetowych?

Zakupowe zwyczaje Polaków

Z badań przeprowadzonych w 2016 roku[1] wynika, że konsumenci cenią zakupy online ze względu na kilka czynników. Wśród odpowiedzi najczęściej pojawiały się: wygoda (45% badanych) i asortyment bogatszy niż w sklepach tradycyjnych (36%). Często wskazywano też oszczędność czasu (39%) oraz pieniędzy (35%). Inne badania[2] pokazały zaś, że aż 55% konsumentów robi zakupy w sieci, a większość (61%) z nich ceni możliwość dokonania tej czynności w dogodnym czasie.

Zmieniające się zwyczaje i upodobania Polaków mają wpływ na rozwój supermarketów online. Większość dużych marketów udostępnia już opcję dostawy do domu (Tesco, Auchan, Piotr i Paweł), a niektóre sklepy działają tylko w sieci (na przykład Frisco). Opinie na temat zakupów spożywczych w marketach internetowych były jeszcze niedawno podzielone, jednak sukces tych sklepów jednoznacznie pokazuje, że Polacy polubili tę formę zaopatrywania się w artykuły codziennego użytku.

czytaj dalej

reklama

Nienaganna obsługa klienta

Sklepy internetowe nie mają wyjścia – chcąc utrzymać się na rynku, muszą dbać o nienaganną jakość obsługi klienta. Negatywne opinie w Internecie rozprzestrzeniają się z prędkością światła – dlatego każde niedociągnięcie może się odbijać na ogólnym wizerunku firmy. Sklepy internetowe podlegają nie tylko ocenie klientów, ale też sprawdzane są w rankingach i artykułach blogerów.

W 2016 roku, według Totalmoney, najlepszym sklepem internetowym został  supermarket  Frisco, opinie o Auchan oraz sklepie Piotr i Paweł także pozwoliły znaleźć się tym sklepom w ścisłej czołówce. W rankingu tym brane są pod uwagę różne parametry, na przykład: najtańszy koszyk (wygrał sklep Frisco), opinie o jakości asortymentu oraz elastyczności dostawy (przodują Piotr i Paweł oraz Frisco).

Mniejsze ryzyko nieudanych zakupów

Gdy kupujesz w Internecie, masz prawo w ciągu 10 dni zwrócić sprzedawcy towar. Ma to szczególne znaczenie, jeśli zamawiasz obuwie, odzież i inne artykuł wymagające przymierzenia albo sprawdzenia. Nie każdy konsument wie, że w sklepach stacjonarnych sprzedawcy jedynie mogą, ale nie muszą przyjmować zwroty. Jeśli jest szansa, że rozmyślisz się z zakupu, lepiej więc kupić towar w sieci. Robiąc zakupy w domowym zaciszu, masz także możliwość znalezienia interesującego cię produktu w korzystnej cenie, na przykład z pomocą cenowej porównywarki.

Komentarze