Narzędzia wsparcia biznesu - które są skuteczne?

Narzędzia wsparcia biznesu - które są skuteczne?

Zarówno wirtualne działania, jak i tradycyjna forma sprzedaży, wymagają wsparcia dodatkowych narzędzi i odpowiedniego kontaktu z klientem. Bez względu na to, czy transakcje odbywają się realnie czy wirtualnie, przedsiębiorcy powinni stale dbać o relacje z obecnymi, a także potencjalnymi nabywcami.

Współcześnie coraz trudniej docierać z informacją o produkcie czy usłudze, zarówno z uwagi na większą konkurencję, jak i natłok podobnych komunikatów ofertowych. Licząc na sukces należy więc koniecznie zadbać o jej wyróżnienie, czytelny przekaz, szybkość dotarcia i odpowiedni dobór kanałów do kontaktu z konsumentami. Trzeba mieć również na uwadze rosnące wymagania klientów, którzy oczekują, że w parze z wysokiej jakości zakupami, mogą liczyć na taki sam poziom obsługi i komunikacji oraz indywidualne traktowanie. Jakie narzędzia warto wobec tego wykorzystywać w działalności handlowej?

Stary ale jary e-mail marketing


E-mail marketing to najstarsza, mająca około 40 lat metoda marketingu internetowego. Pomimo zapowiadanej raz po raz śmierci e-maili trzeba obiektywnie stwierdzić, iż poczta elektroniczna ma się dobrze i nadal spełnia swoją rolę, konkurując jednocześnie z bardziej nowoczesnymi formami. Według aktualnych danych GUS, aż 58% internautów sprawdzenie maila traktuje jako najważniejszy cel w korzystaniu z internetu (to najczęściej wskazywana odpowiedź).

czytaj dalej

reklama

Nic więc dziwnego, że dla e-marketerów jest to wciąż jeden z istotniejszych kanałów. Według szacunków prawie połowa z nich zaplanowała na 2017 rok wzrost budżetu na e-mail marketing.

– Właściwie prowadzone kampanie e-mail mogą przynieść satysfakcjonujące rezultaty np. przy pozyskiwaniu leadów i budowaniu bazy odbiorców przyszłych komunikatów. Korzystając dodatkowo z nowoczesnych narzędzi, jak np. serwer SMTP w chmurze, możemy zapewnić dostarczalność e-maili na poziomie 99,8%, a do tego jeszcze uzyskać dostęp do zaawansowanych danych statystycznych – mówi Michał Walachowski Managing Director EmailLabs – Pamiętajmy jednak, że dobry wynik i zaangażowanie odbiorców można osiągnąć przede wszystkim poprzez wysyłkę wartościowych komunikatów, do odpowiednich osób, w odpowiednim czasie. Przed wysłaniem newslettera należy zatem zastanowić się, czy niesie on za sobą wartość dla czytelnika- dodaje Walachowski.

Zarządzanie relacjami z klientami w CRM


Na efektywność działań handlowych i obsługę klienta wpływać może również CRM, który pozwala gromadzić i analizować w centralnym miejscu informacje o kliencie. StartUp CRM informuje, kiedy użytkownik loguje się w sklepie, jakie produkty przegląda, z jakiego urządzenia korzysta i jakie są jego preferencje. Dzięki temu możliwa jest segmentacja klientów czy asortymentu. CRM może także rejestrować i udostępniać stany magazynowe, prowadzić politykę rabatową, pomagać kontrolować wyniki sprzedaży, a nawet zarządzać zespołem handlowym. Tego typu funkcjonalności pozwalają dopasowywać działania sklepu do indywidualnych potrzeb klientów, zwiększając tym samym ich sympatie i przywiązanie do marki.

W sieci znaleźć można wiele aplikacji do zarządzania firmą CRM w chmurze (np. www.startuponline.pl)

Wsparcie działań w przestrzeni online i mobile jest niezwykle ważne nie tylko z uwagi na podniesienie sprzedaży w sklepach internetowych, ale również na efekt ROPO (Research Online Purchase Offline), czyli finalizowanie przez konsumentów transakcji stacjonarnie, na podstawie informacji znalezionych w sieci. Dzięki nowoczesnym narzędziom przedsiębiorca może zatem nie tylko budować świadomość marki, ale i usprawnić komunikację z klientem, a także zwiększać konwersję prowadzonych działań marketingowych, co z pewnością przełoży się na sprzedaż. 

Komentarze