Biznes-desk.pl - portal nowoczesnego biznesu Zaloguj się do panelu managerskiegoDodaj obiekt szkoleniowy do bazyZałóż konto w portalu www.biznes-desk.pl

Media społecznościowe: jak możesz je wykorzystać?

dodano: 2015-12-14

 wersja do druku poleć znajomemu

Media społecznościowe: jak możesz je wykorzystać?Jeśli działasz w branży e-commerce, z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, jak wielki potencjał kryje w sobie Internet. Specyfika niektórych sektorów sprzedaży sprawia jednak, że nie zawsze da się zobaczyć, że zbieranie publiczności dzięki mediom społecznościowym może przynieść sporo korzyści.

Takie branże, jak na przykład: sprzedaż opon, małego AGD, tkanin zasłonowych wydają się społecznościowo "niemedialne". A jednak, zbudowanie profesjonalnego fanpage'a lub profilu na Instagramie może zachęcić niejednego potencjalnego klienta do odwiedzenia naszej strony internetowej. Jak zebrać publiczność i, przede wszystkim, jak sprawić, by nasz profil faktycznie pomagał w wypracowaniu zysku?

Co zawrzeć w profilu sklepu internetowego?

Profil naszego sklepu internetowego powinien służyć przede wszystkim jako kanał umożliwiający informowanie naszych klientów o zmianach w ofercie, organizowanych promocjach, nowościach, akcjach tematycznych i innych wydarzeniach. Jednak fanpage zawierający jedynie statusy reklamowe, informujące, że twoje produkty są najlepsze a w oferowanych przez ciebie opcjach dostawy dostępny jest najtańszy kurier na rynku, nie będzie atrakcyjny dla odbiorcy i nie sprawi, że fani zaczną udostępniać twoje posty. Należy treści zamieszczane w internecie odpowiednio urozmaicić. Ważne, aby informacje istotne z twojego punktu widzenia: nowości w ofercie, najtańszy kurier i inne korzystne formy dostawy, innowacje w zakresie obsługi klienta oraz promocje przeplatać bardzo starannie dobranymi treściami.

czytaj dalej

reklama

Staranny dobór treści pomoże przemycić kluczowe informacje

Przede wszystkim należy zrozumieć, do jakiego rodzaju klienta chcemy kierować swój przekaz i w dalszej konsekwencji zastanowić się, jakie treści mogłyby być dla takiej osoby atrakcyjne. Odwołując się do powyższych przykładów: osoba, która może być zainteresowana kupieniem tkaniny zasłonowej, mogłaby zainteresować się treściami związanymi z dekoracją wnętrz. Klienta poszukującego małego AGD mogą zainteresować przepisy na smaczne i łatwe do wykonania potrawy. Jeśli ktoś interesuje się zakupem opon lub akcesoriów motoryzacyjnych, z pewnością poszukuje niekiedy informacji dotyczących nowinek w branży motoryzacyjnej. Ważne, aby mieć kilka pomysłów na treści pozostające w podobnym zakresie tematycznym, co twój biznes.

Zbuduj pozycję kompetentnego sprzedawcy

Gdy już zastanowisz się nad odpowiednim doborem treści, możesz zdecydować się na przykład na publikację eksperckich artykułów zawierających także sporą dawkę ikonografik i zdjęć. Dodatkowo, możesz publikować żartobliwe oraz eksperckie treści związane z tematyką branży lub udostępniać wiadomości i zmiany statusów innych firm i społeczności, o ile pozostają chociaż do pewnego stopnia zgodne z profilem twojej działalności. Fani twojego profilu chętnie będą udostępniać lub rozsyłać interesujące treści, a to z kolei będzie generować wejścia na twoją stronę. Użytkownicy zachęceni ciekawym artykułem bądź zabawnym zdjęciem odwiedzą twój profil, a na nim znajdą nie tylko udostępniane przez ciebie treści, lecz także informacje o promocjach, ofercie, specjalnych wydarzeniach.

Dobrze prowadzone konto w mediach społecznościowych pomoże ci zbudować i nieustannie podtrzymywać pozycję kompetentnego sprzedawcy. Dzięki profilowi będziesz mógł nieustannie przypominać klientom o swojej ofercie, robiąc to w neutralny i nienarzucający się sposób.

przeczytano: 2423 razy

home   |   polityka prywatnosci   |   mapa strony   |  kontakt   
©Copyright www.biznes-desk.pl - wszystkie prawa zastrzeżone