Na czym polegają kampanie SEM?

Na czym polegają kampanie SEM?Z kampaniami SEM styka się na co dzień praktycznie każdy użytkownik internetu. Czym dokładnie są kampanie tego rodzaju, a także jak można je prowadzić?

SEM to skrót od angielskiego Search Engine Marketing, co można przetłumaczyć jako marketing w wyszukiwarkach. Termin ten odnosi się do działań promocyjnych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych, które polegają na promocji przez wybrane słowa czy frazy kluczowe wpisywane do wyszukiwarki przez użytkowników.

Pod pojęciem SEM kryje się zarówno ogół działań marketingowych w wyszukiwarkach, jak również kampanie linków sponsorowanych, które zaliczają się do SEM.

 

Na działania SEM składają się:

  • SEO ? optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych, które polega na wyniesieniu adresu strony WWW na jak najwyższą pozycję
  • PPC ? określenie kampanii prowadzonych w rozliczeniu za kliknięcie, czyli Pay Per Click, na przykład kampanie linków sponsorowanych AdWords

Prowadzenie działań marketingowych w zakresie SEM jest w stanie przynieść naprawdę bardzo dobre rezultaty. Oczywiście, najlepiej prowadzić je razem z ekspertami w tej dziedzinie, na przykład marketingowcami z fabrykamarketingu.pl.

 

Jak realizuje się kampanie SEM?

Kampanie w wyszukiwarkach internetowych są bardzo skuteczne i wcale nie wymagają sporego wydatku, ale najważniejsze jest ich prawidłowe zaplanowanie, a następnie konsekwentna realizacja i ewentualne wprowadzanie zmian dla jeszcze lepszych efektów.

czytaj dalej

reklama

Agencje marketingowe jak fabrykamarketingu.pl rozpoczynają procesy SEM od określenia oczekiwań klienta i od przeprowadzenia specjalnych audytów pozwalających na dokładne zaplanowanie dalszych działań. Musimy pamiętać także o tym, że SEM to długotrwały proces ? to metoda marketingowa, która tylko wtedy, gdy prowadzona jest ciągle, pozwala na uzyskanie najlepszych wyników, czyli wyprzedzenie konkurencji.

Właśnie dlatego firmy najczęściej decydują się na podpisanie z agencjami długoterminowych umów, w których zakłada się osiągnięcie konkretnych celów marketingowych w wyznaczonym terminie.

 

Komentarze