Biznes a blog firmowy. Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
Rozwój własnego biznesu to kwestia, która spędza sen z powiek wielu właścicieli firm. Poszukiwania nowych rozwiązań warto zacząć od strony internetowej, a właściwie… od założenia bloga firmowego. Dlaczego?
Ekspert potrzebny od zaraz!
Często klienci zaprzyjaźniają się z marką, która odpowiada na ich pytania. Ludzie doceniają, kiedy w łatwy sposób uzyskują konkretne i wartościowe odpowiedzi.
Miejscem, w którym internauci znajdą to, czego potrzebują, może być właśnie Twój blog firmowy. Zanim napiszesz tekst lub nagrasz video, zastanów się, czy materiał jest wartościowy dla Twojego potencjalnego klienta. Postaraj się, żeby publikowane treści były rozwiązaniem prawdziwych problemów Twoich odbiorców.
Zostań ekspertem, którego będą chciały słuchać i czytać tłumy! Pamiętaj, że jeśli naprawdę pomożesz swojemu klientowi lub dasz mu inspirację, to z dużym prawdopodobieństwem dowiedzą się o tym także jego znajomi.
Pozycja eksperta ma dodatkowo wydźwięk PR-owy. Bo skoro to Twoja firma najlepiej zna się na tego typu produktach… to po co kupować u konkurencji?
Własne miejsce reklamowe
Reklama jest dźwignią handlu – wie o tym każdy biznesmen. Wiesz pewnie też, że reklamowanie się sporo kosztuje… Często ceny te są wręcz zaporowe dla nowopowstałych firm.
reklama
Zakładając bloga, tworzysz własne miejsce reklamy w internecie. Możesz tutaj publikować przecież wszystko: aktualności z życia Twojej firmy, newsy produktowe, analizy rynku w swojej branży. Oczywiście, nie można jednak zapominać o obowiązującym prawie.
Gdy Twój blog uzyska właściwą pozycję, możesz podjąć się także współpracy reklamowej z firmami z branż pokrewnych. Na blogach firmowych nie zaleca się raczej sprzedawania reklam – można jednak z zaprzyjaźnioną firmą opracować cykl wspólnych artykułów, dając swoim odbiorcom wartości, których sam byś nie mógł przekazać.
Blog przyjacielem Google’a
Warto także pamiętać o wyszukiwarkach i robotach. Regularne publikacje na blogu automatycznie podwyższają notowania strony u Google’a, ponieważ wiążą się z jej aktualizacją. Częste odświeżanie strony wpływa na wynik w wyszukiwarce.
Ponadto na jej pozycję wpływ ma również fakt, że wpisy blogowe z zasady mają odpowiadać na pytania potencjalnych klientów. Zamieszczaj w nich koniecznie frazy kluczowe z tzw. „długim ogonem”, a Google pokocha Twoją stronę!
Wyższa pozycja w wyszukiwarkach oznacza większy ruch na stronie. Większy ruch oznacza natomiast więcej potencjalnych klientów.
Komentarze