Negocjacje handlowe - artykuły

Cechy sprawnego negocjatora biznesowego

Gdy przygotowujemy się do spotkania biznesowego i zależy nam aby wynegocjować jak najkorzystniejsze warunki dla naszej firmy musimy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Bardzo ważne są cechy osobowościowe jakie pokazujemy partnerowi biznesowemu podczas negocjacji.  Kultura osobista, ubiór.Wyznaczenie sobie celu do osiągnięcia

Zasady organizacji spotkania negocjacyjnego

Pierwsza sprawa dotyczy rezerwacji pokoi w hotelach. Dla głównego negocjatora drugiej strony rezerwujemy pokój na niższym piętrze. Dla członków jego delegacji pokoje na wyższych piętrach. Przed przyjazdem gości do hotelu należy zawsze upewnić się telefonicznie w recepcji, czy nie nastąpiły żadne zmiany w rezerwacji.Organizatorzy rokowań powinni przed zajęciem pokoi przez delegację gości wręczyć im program całego spotkania, przetłumaczony ...

Face reader- fachowiec "czytający z twarzy"

Bardzo ważne w czasie negocjacji są sygnały niewerbalne naszych partnerów. Najważniejszymi i najczęstszymi gestami są gesty dłoni, ręki i ramienia, ręki dotykającej twarzy oraz układ rąk i nóg, a także spojrzenie połączone z ruchem gałek ocznych.Gesty dłoni:•    dłonie otwarte, odsłonięte- oznaka szczerości, otwartości,•    dłonie schowane za plecami...

Cechy skutecznego negocjatora

Negocjacje to przede wszystkim proces decyzyjny więc powinni brać w nich udział ludzie nie mający problemów z podejmowaniem decyzji. Z punktu widzenia interesów przedsiębiorstwa, muszą to być osoby efektywne w działaniach, a więc także skuteczne w osiąganiu zakładanych celów. Skuteczny negocjator koncentruje się w procesie negocjacyjnym na celu i rezultatach negocjacji, a nie na przebiegu i stronie technicznej samego procesu. Powinien pamiętać r...

Poznanie siebie jako negocjatora

Skuteczny negocjator to człowiek, który zaakceptował siebie takim, jakim jest. Cybernetyka (nauka o procesach sterowniczych zachodzących w mechanizmach, organizmach czy też społecznościach), określa charakter człowieka jako zbiór sztywnych – co nie oznacza, że niezmiennych parametrów. Uważa się je za sztywne, ponieważ nie zależą od wpływów otoczenia, a więc np. próśb, gróźb, itd.Rozeznanie parametrów własnego charakteru może dać człowi...

Negocjacje handlowe

Mówiąc najprościej negocjacje traktuje się, jako komunikowanie się w celu porozumienia. Konieczność komunikowania się w negocjacjach wydaje się oczywista. Najczęściej robimy to, posługując się mową w określonych językach. Możemy porozumiewać się również niewerbalnie, możemy korespondować na papierze, elektronicznie, za pośrednictwem telekomunikacji. W kulturach pozaeuropejskich negocjacjom mogą towarzyszą obrządki rytualne, sygnały głosowe, zna...

[1]

Polecamy najlepsze artykuły, artykuł firma, podatki, marketing, reklama, zarz±dzanie i prowadzenie przedsiębiorstwa