Kategoria: Szkolenia › Finanse › Zarządzanie finansami
Data: do negocjacji
Cena: 850 zł
Miejsce wydarzenia:
Chopina 7 lokal 50
Warszawa
Podczas szkolenia:
Dowiesz się, jak powinien być zbudowany plan działania przedsiębiorcy (biznes plan), jak pozyskiwać i weryfikować informacje od przedsiębiorcy na temat jego prognoz i planów zawarte w biznes planach i innych dokumentach zawierających prognozy
Nauczysz się czytać i analizować biznes plan przedsiębiorcy, weryfikować zawarte w nich informacje, kojarzyć i odpowiednio interpretować opis działalności i liczby w sprawozdaniach
Nauczysz się wykorzystywać wyniki analizy w codziennej pracy, szczególnie w procesie podejmowania decyzji biznesowych i inwestycyjnych
Zrozumiesz biznes, a także co to są informacje "miękkie" i "twarde", jaki jest związek między nimi i jakie jest ich znaczenie i wpływ na skuteczność działań opisanych w biznes planie
Nauczysz się jak wykorzystać wiedzę o finansach w kontekście celów, założeń, zasobów i działań zawartych w opracowanym biznes planie
Wprowadzenie – sens tworzenia biznes planu, cele i po co potrzebny jest biznesplan:
o przedsiębiorcom i właścicielom,
o menedżerom i pracownikom
o pozostałym uczestnikom procesu i rynku
Jak planować na (szybko) zmieniającym się rynku ? Czy jest sens i czy można wierzyć w plany w takim przypadku ?
Biznes plan jako dokument – cele, zawartość, układ treści, kompletność, weryfikowalność i rzetelność oraz spójność informacyjna
Podobieństwa i różnice między biznes planem „małej” i „dużej” firmy
Informacje ogólne o przedsiębiorstwie.
o Zarząd, pracownicy, organizacja firmy, instrumenty zarządzania
o Rynek i marketing – strategia, mieszanka marketingowa
o Technologie i produkty stosowane w przedsiębiorstwie – nowoczesność, innowacyjność
o Finanse firmy i sprawozdawczość
o Mierniki finansowe zarządzania, organizacji i efektywności działania firmy
Planowanie
o zasady planowania i sztuka planowania
o rodzaje planów
o wizja i misja firmy
o plany strategiczne i operacyjne
o plany funkcjonalne (sprzedaży, kosztów, inwestycji, marketingowy, finansowy, zatrudnienia itp.)
Planowanie kroczące - biznesplan i planowanie na szybko zmieniającym się rynku
Metody i zasady planowania w kontekście historia firmy, bieżąca sytuacja, prognozy
Prognozy ekonomiczne jako podstawa do prognoz finansowych - analiza SWOT, analiza tendencji makrogospodarczych, analiza sektorowa, analiza czynników zewnętrznych firmy (konkurencja, dostawcy, surowce, inne), analiza czynników wewnętrznych firmy (kompetencje, zasoby).
Podstawowe przyczyny braku realizacji planów
Co wolno zmieniać podczas realizacji planu ? - zasady sterowania i regulacji
Analiza harmonogramu głównych działań i czynności biznes planu – zrozumienie istoty planu działania i identyfikacja kluczowych czynników sukcesu oraz obszarów niepewności. Analiza planu finansowego - metodologia budowy planu finansowego przedsięwzięcia, kryteria oceny stopnia realizacji zadanych celów.
Informacje finansowe (pojęcia: ex ante, ex post, pro forma)
o bilans
o rachunek zysków i strat
o rachunek przepływu środków pieniężnych
o zmiany w kapitałach
o informacje dodatkowe
o sprawozdanie Zarządu
o omówienie różnic i podobieństw podstawowych sprawozdań finansowych przygotowywanych przez firmy prowadzące uproszczoną i pełną księgowość w kontekście biznes planu
Analiza poprawności, spójności i wiarygodności sprawozdań finansowych pro forma - bilansu, rachunku zysków i strat, rachunku przepływów środków pieniężnych
Analiza i weryfikacja prognoz finansowych – identyfikacja podstawowych założeń prognoz finansowych, prawidłowość metod prognozowania, zasady kreowania prawdopodobnych scenariuszy, metody i źródła pozyskania informacji niezbędnych dla weryfikacji realności kluczowych założeń i prognoz, znamiona zafałszowania wyników, plan B.
Planowanie zapotrzebowania na finansowanie zewnętrzne oraz ocena realności prognozowanego finansowania wewnętrznego.
Analiza wrażliwości – ocena poprawności metodologicznej, ocena kluczowych czynników ryzyka.
Pomiar wartości przedsiębiorstwa, wiarygodności, płynności, kondycji finansowej i zdolności kredytowej.
Analiza przypadku CASE 2