Kategoria: Szkolenia › Rozwój osobisty › Doskonalenie umiejętności
Wystąpienia publiczne to podstawa pracy wszystkich samorządowców. Ich celem jest przekazywanie najważniejszych i najistotniejszych dla mieszkańców oraz pracowników informacji, prezentacje nowych planów, a także prezentowanie zmian i trudnych decyzji.
Podstawowym celem każdego wystąpienia publicznego, każdej prezentacji jest wzbudzenie zainteresowania audytorium oraz zdobycie ich zaufania.
Data: do negocjacji
Cena: 1150 zł
Miejsce wydarzenia:
Chopina 7 lokal 50
Warszawa
Podczas warsztatów pokażemy jak zjednać sobie audytorium, jak przekuć słabość w atut, jak poprawić umiejętności przemawiania, jak opanować tremę. Słuchacze poznają techniki wywierania wpływu oraz skutecznej argumentacji.
9.30 Rozpoczęcie szkolenia
MODUŁ I - WIZERUNEK
Dopasowanie autoprezentacji i stylu wystąpień publicznych do mieszkańców i innych odbiorców.
Jak obecnie mnie widzą?
Budzenie sympatii – niewerbalny kod otwartości i szczerości.
Wywieranie wrażenia i niewerbalne wpływanie na audytorium.
Jak odbierane są podczas spotkania elementy komunikacji niewerbalnej:
garderoba, w tym buty i krawat – wpływanie kolorem i stylem na wizerunek
kontakt wzrokowy i rodzaje patrzenia
11.30 – 11.45 Przerwa na kawę
Dopasowanie autoprezentacji i stylu wystąpień publicznych do mieszkańców i innych odbiorców - cd
Jak odbierane są podczas spotkania elementy komunikacji niewerbalnej:
oprawa oczu
ułożenie głowy
uśmiech i inne mimiki twarzy
karnacja
kolor, fryzura i długość włosów
dłonie, w tym barwa, kształt i długość paznokci
sylwetka, postawa, wzrost i ich wpływ na odbiór przez innych ludzi
13.30 – 14.15 Przerwa na lunch
MODUŁ II - WRAŻENIE
Sposób zachowania podczas prezentacji i wystąpienia
Blok pokazuje krok po kroku, jak można zbudować wrażenie od wejścia do wyjścia ze spotkania.
Jak wpływać na wizerunek dzięki:
sposobowi pukania i otwierania drzwi
krokom i stylowi wejścia do pokoju lub auli
dobraniu stylu podawania dłoni na powitanie i innym formom dotyku
wykorzystanie odległości między rozmówcami lub przed publicznością
zajęciu odpowiedniego miejsca przy stole, w sali lub auli przez nas i przez innych uczestników
doborowi ustawienie stołów i innych elementów wyposażenia (znaczenie i odbiór różnego wyposażenia)
wykorzystanie kolorów, światła i zapachów,
sposobu siadania, ułożenia dłoni, tułowia i nóg
znaczenia czasu jako sygnału w relacjach międzyludzkich m.in. tego, jak odbierane jest zaproponowanie wody, soku, kawa lub herbaty
wpływu dodatków konferencyjnych na relacje międzyludzkie, a nawet jak ułatwić a jak utrudnić mówienie takimi dodatkami
16.30 Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia, sesja pytań.
DRUGI DZIEŃ SZKOLENIA
9.00 Rozpoczęcie szkolenia
MODUŁ III - PRZEMÓWIENIE
Mowa ciała mówcy
Będą pamiętać jak wyglądasz i jak mówisz, i tylko trochę to, co mówisz.
Aż 93 procent oceny rozmowy i przemówienia to komunikacja niewerbalna, w tym mowa ciała.
W tym bloku uczestnicy dowiedzą się jak pokazać pewność siebie i jak stworzyć wrażenie doskonałego mówcy. Nauczą się też sygnałów, które zdradzają stres, kłamstwo, niepewność, zdradę, manipulację.
Sygnały niepewności
Sygnały kłamstwa
Sygnały stresu
Gesty pewności siebie
Gesty uzupełniające słowa
Gestykulacja podczas przemówienia i rozmowy
Styl gestykulacji a motywowanie przemówieniem
Emocje mówcy w ruchach ciała – kinezyka
Poruszanie się w przestrzeni przemówienia
11.30 – 11.45 Przerwa na kawę
Mowa niewerbalna audytorium
Co oni myślą, gdy przemawiam?
Wystąpienie to proces – jak z monologu zrobić dialog.
Każdy się stresuje. W tym bloku uczestnicy dowiedzą się, jak opanować lub ukryć tremę.
Po czym publiczność poznaje tremę.
Zakłócenie ruchu i motoryki podczas przemówienia:
drżenie dłoni i głosu
suchość w ustach
Kontrolowanie mięśni – drżenia lub nadmiernego spięcia
Zakłócenia mowy podczas przemówienia
Strach i trema - techniki zmniejszania napięcia
Tricki dobrego prezentera
13.30 – 14.15 Przerwa na lunch
MODUŁ IV - MAGIA GŁOSU I SŁÓW
ZŁOTE USTA
Magia głosu
Ustalenie kompetencji komunikacyjnych w oparciu o jakość głosu.
Ćwiczenia przed wystąpieniem publicznym.
Prawidłowa emisja głosu.
Tempo mówienia i inne walory głosu – ich wykorzystanie do skutecznego przemawiania.
Głos perswazyjny – praca nad barwą głosu i jego siłą, modulacją, artykulacją i akcentem.
Sztuka władania pauzą jako narzędzie oddziaływania na słuchaczy.
Magia słów
Retoryka. Jak spowodować, aby słuchali i rozumieli o co mi chodzi? Zastosowanie w praktyce:
pytania do audytorium
pozytywnego szoku i zainteresowania zaskakującą informacją
- historii opisującej przeszłość lub przyszłość
anegdoty
cytatu i przykładu znanych ludzi
analogii, porównań i przenośni
Język perswazji podczas przemówień i w materiałach wyborczych
magiczne słowa i ich działanie na wyborcę
uniwersalne zdania i formułki na każdą okazję – od spotkania z wyborcami po wywiad w telewizji
implikacje
presupozycje
16.00 Sesja pytań, konsultacje z Ekspertem, wręczenie certyfikatów